Ja, redan de gamla romarna klagade över sedernas förfall.

Med andra ord var det bättre förr redan på den tiden.

Fast vi lever ju i den bästa av alla tider.

Vi har en spritt språngande dåre som president i USA.

Kan notera att ser någon ut som en idiot, uppträder som en idiot och talar som en idiot, då är det nog det!

Efter att han förklarat att fredsavtalet är klart med Iran för 38 gången? 

Så verkar en 60 dagars vapenvila vara i hamn.

Och vinnare efter detta krig är väl de flesta överens om är Iran!

Vi har en lika galen wannabe imperiebyggare i Ryssland.

Han har lyckats ännu bättre. Efter ett oprovocerat anfall på Ukraina har hela världen kunnat se hur pinsamt uselt den ryska armen fungerar.

Han har dessutom skrämt in Sverige och Finland i Nato.

Att den ryske ekonomin är körd i botten börjar nu vanliga ryssar märka av

Liksom de ukrainska flyganfallen mot inte minst olika oljeanläggningar i St Petersburg och Moskva.

Kriget har plötsligt krupit ryssarna in på livet

Det blir också allt svårare att rekrytera soldater till kriget.

I Israel har vi en premiärminister som vill kriga till varje pris.

Och det har gjort situationen i Mellanöstern ännu mer volatil.

Israel har förvandlat Gaza till en ruinhög.

Internationella Brottsmålsdomstolen har utfärdat en arresteringsorder mot honom för krigsförbrytelser och brott mot mänskligheten.

Senaste året har Israel flyttat kriget till grannlandet Libanon

Även där har många civila dött och fördrivits av israelisk militär.

Sedan har vi alla andra krig som pågår runt om i världen.

Som grädde på moset fick vi ett utbrott av Hantavirus som väckte oro.

Men som snabbt hamnade i glömska när ett utbrott av ebola i Kongo och Uganda spred sig och drabbade tusentals människor.

Sedan den 15 maj har 808 fall bekräftats och 192 dödsfall rapporterats, enligt de senaste siffrorna från WHO.

Internationella Röda Korset varnar för att utbrottet kan pågå i åratal.

På hemmaplan har vi politiska partier som jobbar hårt på att lyfta fram vissa grupper människor som problem och de ska därför drabbas av bestämmelser och lagar som inte kan beskrivas som annat än diskriminerande.

Något som bland annat fått FN att kritisera Sverige.

Och så har vi miljöproblemen som krona på verket.

Där en majoritet av de politiska partierna liksom strutsar stoppar huvudet i sanden och låtsas som ingenting händer!

Ja, vi lever i den bästa av världar och så undrar man varför psykisk ohälsa ökar, inte minst bland unga?

Tja, vad är det för samhälle och värld vi lämnar över till de unga?

Nu tar jag midsommarhelg! Ha det nu bra alla trogna läsare!

Ni som är inne och läser och uppskattar det ni får ta del av! 

Swisha gärna valfritt belopp till 070-5747290 så att ni stödjer fortsatt publicering av Dagens Ralph. Det finns också Q:r kod att skanna längst ned på sidan.