Noterar att i senaste numret av Jämtlands Tidning slogs en artikel om protester mot ¨moskén¨ på Frösön upp stort.

En kvinna hade startat en namninsamling mot ¨moskén¨ som plattformen hon lagt upp insamlingen på stängde ner när den nått 280 namn.

Enligt JT fick hon ingen större motivering än att det bröt mot plattformens regler.

Nu gör hon ett nytt försök och hoppas protesterna ska sprida sig över hela landet.

Sedan lobbar tidningen upp pseudoforskaren Aje Carlbom för att få lite understödjande felfakta.

Rubriken för detta alster på tidningens förstasida är för övrigt ¨Vill stoppa moskébygge¨.

Om vi nu ska bryta ner detta till fakta så har muslimska församlingen i Östersund haft en insamling för att köpa en ensligt belägen industrilokal på Frösön.

Lokalen har legat ute till försäljning i åratal.

Sex miljoner har samlats in för att köpa byggnaden och ytterligare en miljon samlas nu in till renovering.

Församlingen håller nu till på Stadsdel Norr i lokaler som blivit för små.

Dom ska alltså flytta från en lokal i Östersund till en annan på Frösön.

Någon moské ska inte byggas.

Den nya byggnaden ska användas för församlingens verksamhet.

Efter JT:s tidigare artiklar så kopplades Säpo in och granskade insamlingen.

För någon månad sedan kom beskedet att de inte hittat något att anmärka på.

Och som sagt någon moské ska inte byggas……..jag tar det en gång till så att även chefredaktör Simon Gunnholt som skrivit artikeln fattar!

Någon moské ska inte byggas.

Det här är ytterligare ett steg i den riktning tidningen tagit under den nye ägaren.

I detta nummer var det lite islamofobi.

I numret innan lite homofobi.

Vi har redan kunnat pricka av bla antivaccin och antivindkraft i nyhetsartiklar och krönikor med liten bärighet i fakta.

Och allt ska naturligtvis kunna debatteras men då ska det väl ändå vara byggt på något sorts faktaunderlag, som faktiskt är sant?

Nu väntar jag på spänning på någon som träder fram i JT och är upprörd över att Sverige är ett matriarkat, dvs det är kvinnorna som styr.

Någon som är upprörd över Ukrainas försvarskrig mot Ryssland och som tycker de ska kapitulera omedelbart.

Nu har man faktiskt just idag ett halvt steg dit, på sin web publicerar man ett debattinlägg underskrivet av Ambition Sverige.

Det ifrågasätter starkt Natoanslutningen och satsningen på försvaret.

Det inlägget ligger öppet för alla att läsa.

Medan ett Natopositivt debattinlägg låsts bakom betalväggen.

(Haha, en stund efter att jag publicerat detta inlägg så låste man upp det Natopositiva debattinlägget)

Välkommen till en oberoende och opolitisk tidning!

Snart hittar man säkert någon som helt underkänner klimatkrisen? Vi har inte den värsta värmeböljan i Europa just nu?

Samt att man hittar någon som lyfter fram det osjälviska arbete som de tre fina svenska grabbarna i nazistpartiet Nordiska Motståndsrörelsen gör som ledde till att de terroriststämplades av USA.

Alltid kan väl JT hitta någon som vill slå mot någon minoritet eller lyfta fram någon foliehattsteori som nyhet!

Att den som citeras i den här moskéartikeln är ett av länets mer kända medier är naturligtvis ingen tillfällighet.

Varför jobba med fakta när man kan hitta och blanda in lite hokus pokus?

Trist att den oberoende lokaltidning jag startade skulle bli en åsiktskanon som smyger med sin politiska hemvist på yttersta högerkanten.

Swisha gärna valfritt belopp till 070-5747290 så att ni stödjer fortsatt publicering av Dagens Ralph. Det finns också Q:r kod att skanna längst ned på sidan.