Om några få månader går vi till val.

Och vem ska man rösta på?

Socialdemokraterna ligger i senaste väljarbarometern på 31,6!

En ganska usel siffra sedd historiskt.

I valet 2006 tappade man nästan 5 procent och fick ¨bara¨ 34,99 procent av rösterna.

Vilket ledde till en moderatledd regering med Fredrik Reinfeldt.

Göran Persson kastade in handduken efter det svaga valresultatet och avgick inte bara som statsminister utan också som partiordförande.

Men det var då det!

I väljarbarometern har miljöpartiet 7,8 procent och centern 5,4.

Om siffrorna står sig blir det bara cirka 45 procent.

Då behöver man stöd från vänsterpartiet 8,7 procent.

Men då kräver partiledare Dadgostar plats i regeringen.

Och det i sin tur är en röd linje för centerpartiet.

Nu har ju Ebba Busch KD börjat slira på tandköttet.

Gamla populisten Ebba känner hur vinden blåser och den blåser definitivt inte medvind för Tidöpartierna.

Maktpolitikern Ebba har nog inga problem att byta både fokus och samarbetspartners om det gynnar henne och hennes parti.

Och ministerposter skulle väl sitta gott även efter det kommande valet?

Nää, Ebba har nog inga problem att byta sida!

KD har i mätningen 6 procent och en S-MP-C-KD regering skulle sno ihop regerandet och få en knapp majoritet i riksdagen utan att vänsterpartiet får plats i regeringen.

För maktskifte blir det om inte ett under inträffar.

Även med KD inräknat så har Tidöpartierna tillsammans bara 44 procent.

Moderaterna har 17,1 vilket jag personligen tycker är bra med tanke på att statsministern och partiledaren efter alla olika granskningar framstår som helt korrupt.

Här verkar fokus ligga inte på att arbeta för att gynna Sverige utan på att gynna egna familjen.

Med ett parti, liberalerna i sönderfall och som i mätningen bara får 2 procent och som med stor sannolikhet trillar ur riksdagen så verkar läget för Tidö svårt.

Att SD har 18,9 procent hjälper inte alls.

Vi har även lite nykomlingar som knackar på riksdagsporten.

Partiet Medborgerlig Samling har poppat upp och finns till och med på plats i Almedalen.

Partiet som ligger långt till höger om Allians För Sverige verkar välfinansierat och har plötsligt poppat upp över hela Sverige.

Frågan är väl bara var pengarna kommer ifrån?

Erfarenhet har visat att ett land i vår närhet regelmässigt satsar stora pengar på att påverka partier och val i Europa.

Nu har samtliga övriga partier i barometern totalt 2,6 procent av väljarsympatierna så chansen att Medborgerlig Samling tar sig till riksdagen torde vara minimal.

Men facit har vi först den 13 september!

För övrigt noterade jag när jag vaknade i morse att Sverige spelat 1-1 mot Japan.

Surprise, bollen rullar alltså vidare!

Ni som är inne och läser och uppskattar det ni får ta del av! Swisha gärna valfritt belopp till 070-5747290 så att ni stödjer fortsatt publicering av Dagens Ralph. Det finns också Q:r kod att skanna längst ned på sidan